De eerste maand in Palmy - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Kevin Rouw - WaarBenJij.nu De eerste maand in Palmy - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Kevin Rouw - WaarBenJij.nu

De eerste maand in Palmy

Door: K. Rouw

Blijf op de hoogte en volg Kevin

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

**Een beetje later dan gepland. waarbenjij.nu had technische problemen waardoor het niet mogelijk was om verslagen te plaatsen**

De eerste weken in Palmerston North (Palmy) zitten erop en zijn perfect verlopen. Het weer was geweldig en het ging goed op mijn stage. Palmerston North is een stad met ongeveer 80 000 inwoners maar zo voelt het niet. Het is vreemd maar op een zomerse dag in bijvoorbeeld Goes is het drukker dan in het centrum hier. De lokale bevolking beschrijft deze stad dan ook vaak als "klein". Er is één groot winkelcentrum, een aantal losse winkels rond het centrum en een paar grote supermarkten.

Palmy heeft weinig toerisme hoewel ik wel een aantal dagen geleden plots Nederlands hoorde een paar paden verder in de supermarkt. Er is wel een soort VVV (I-Site) wat handig was de eerste weken maar verder wonen hier vooral studenten die studeren aan Massey University of forenzen werkzaam in Wellington.

De stad is erg breed opgezet met veel laagbouw, brede wegen en alles netjes haaks op elkaar (Zie plattegrond hieronder). Het is altijd druk hier op de wegen en iedereen pakt de auto voor zo'n beetje alles. Dit zie je ook terug in de enorme parkeerterreinen en garages verspreid door de stad. Helaas is het openbaar vervoer hier verre van perfect. Er zijn geen treinen, trams of metro's en in veel gevallen mag je blij zijn met één bus per uur plus de bus tijden zijn nogal "flexibel". Er staat niemand vreemd te kijken als een bus een kwartier te laat is. Dit maakt het soms een beetje lastig om in het centrum te komen maar ik ben op zoek naar een fiets.

Er zijn hier in de buurt een aantal mooie wandelroutes en daarover meer volgende keer.

• 02 Maart 2015 - 16:56

Ingrid:

Hoi Kevin, Wat fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar in dat verre Nieuw Zeeland, nu nog op zoek naar een fiets, wordt er daar veel gefietst of ben jij dan echt die Hollander :) Het ziet er niet zo heuvelachtig uit, beetje plat, dus dat moet daar wel lukken. Niet met je fiets de bergen in he. Wat een mooie rivier, al aan het vissen geweest? We kijken uit naar je foto's en verslagen, heel veel plezier en geniet, dikke knuffel, Ingrid

• 20 April 2015 - 11:05

Maaike:

Hee Kevin!
    Hoe fijn om te lezen dat het goed gaat. Maar nu willen we wel weer eens wat van je horen..
    We missen je, zelfs op de dansschool wordt er naar je gevraagd!
    Het is erg goed om te horen dat je je draai hebt gevonden.
    Heb je een beetje contact met mensen daar? Hoe is je huisvesting? Hoe is je stage? beloofd het toekomst visie? Zo veel vragen!
    Het is daar vast ook heerlijk om te fietsen! En je kunt vast goed je ei kwijt met wandelen en natuur!
    Wist je dan Rachel van de Veek uit Nieuw Zeeland komt? Je weet wel van de dansschool waar we ooit 2 uur voor gereden hebben om les te krijgen?
    Geniet er van en veel plezier!
    Dikke zoen, Maaike