Het avontuur begint - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Kevin Rouw - WaarBenJij.nu Het avontuur begint - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Kevin Rouw - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint

Door: Kevin Rouw

Blijf op de hoogte en volg Kevin

24 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Aangekomen in het land van de Kiwi, is het avontuur nu echt begonnen.

De vliegreis viel, hoewel het de eerste keer was dat ik in een vliegtuig zat, mee. Het eten was goed en de bemanning erg vriendelijk. Het was wel een heel gedoe dat bij iedere keer uit en instappen alle handbagage gecontroleerd en doorzocht werd.

Op Schiphol mijn koffer laten sealen, ingecheckt, afscheid genomen en toen naar de gate (1e controle). Bij de gate kreeg iedereen te horen dat het vliegtuig een uur vertraagt was maar we moesten wel bij de gate blijven. Gelukkig viel het mee en na 30 minuten konden we aan boord. Ik was de eerste vlucht wel een beetje misselijk van de spanning maar geen grote problemen gehad.

Aangekomen op Dubai International de 2e controle door en toen met de metro naar een andere terminal. een beetje rond gekeken maar er was door de vertraging niet veel tijd meer over. Bij de gate weer door de beveiliging (3e keer) en toen aan boord van een enorme Airbus 380.

Gelukkig had iedere stoel een eigen TV anders was de vlucht van Dubai naar Brisbane Australië (14 uur) wel heel erg lang geweest. Onderweg hadden we flink wat last van turbulentie maar gelukkig niet ziek geworden.

Op Brisbane Airport begon het hele feest weer opnieuw. Controle (4e) door, direct naar de gate en nog een controle (nummer 5). Toen weer terug aan boord in dezelfde Airbus als voorheen en verder naar Nieuw Zeeland.

Aangekomen op Auckland Internetional, door immigratie heen (ging erg makkelijk en mijn visum werd direct goedgekeurd), mijn koffer opgehaald, was nog steeds netjes in geseald en toen in de rij voor controle nummer 6. De beveiliging in Nieuw Zeeland was minder streng dan ik verwacht had. Zolang je niet door een van de honden, die overal rondliepen aangewezen werd was er niets aan de hand. Gelukkig hoefde ik mijn koffer niet open te maken en mocht meteen verder.

Op Auckland Interntional moest ik mijn koffer opnieuw inchecken voor het laatste stukje naar Palmerston North. Het was een stukje lopen naar de binnenlandse vluchten terminal maar het was wel fijn om er even uit te zijn. Het waaide lekker in Auckland en het was rond de 25 graden.

In de binnenlandse vluchten terminal kennis gemaakt met een paar mussen en toen in een klein vliegtuigje (ATR72) naar Palmerston North.
De vlucht naar Palmerston North was erg leuk. We vlogen net boven de wolken en het uitzicht was geweldig.

In Nederland had ik al een shuttle geboekt om naar de andere kant van de stad te komen en aangekomen stond er een chauffeur te wachten met een bordje "Rouw" (op dit moment was ik zo moe dat ik bijna in slaap viel in het busje). We waren zo bij het huis en na de mede bewoners te hebben ontmoet was het hop naar bed.

Volgende keer meer over de stad en de eerste week.

  • 26 Januari 2015 - 16:57

    Lydia:

    Wat leuk om te lezen en wat fijn dat je veilig bent aangekomen! Wel raar zeker, dat het daar zomer is?! Tjongejonge, wat een avontuur :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Palmerston North

Kevin

Op weg naar NZ

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 2563

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 26 Juni 2015

Stage

Landen bezocht: